UniCredit Bank v Česku

 - Činnost v Česku zahájila 5. listopadu 2007.

- Vznikla spojením HVB Bank a Živnostenské banky jako důsledek celoevropské fúze italské skupiny UniCredit a německé HVB.

- Je jedničkou českého trhu ve financování velkých mezinárodních korporací. Dvoujkou až trojkou ve financování firem. Výnosy z financování firem tvoří 78 procent celkových výnosů.

- Služby individuálních klientů se zatím orientují na bohatší Čechy, skupinu svobodných povolání a vysokoškoláky.

 

Zisk

(ke 30.9. 2009):

2,015 miliardy korun

Počet bankomatů:

přes 70

Počet poboček

58

Počet zaměstnanců

1620

Tuzemská UniCredit, která je zatím bankou hlavně pro velké firmy a bohaté lidi, se chystá expandovat na masový trh.

Italský vlastník už dal přeměně české dcery zelenou a do pěti let ji chce dostat mezi největší hráče v bankovních službách pro běžné Čechy. Vedle větší nabídky vkladů, hypoték a kreditních karet plánuje UniCredit Bank lákat nové klienty i na spotřebitelské půjčky.

"Cílem nové strategie je zvýšit současný asi pětinový podíl příjmů z drobného bankovnictví až na polovinu z celkových tržeb," potvrdil v rozhovoru s HN šéf české UniCredit Bank Jiří Kunert.

Podle něj k tomu přispělo snížení výnosů z firemních obchodů v krizi. A fakt, že ostatní velké banky v Česku mohly tento výpadek nahradit dobrými příjmy z poplatků a marží právě v retailu.

"Budeme jim konkurovat nabídkou vkladů a základními a cenově přehlednými produkty," naznačil bez dalších podrobností Kunert.

Rozšíření sítě poboček

Kvůli expanzi UniCredit plánuje výrazně rozšířit současnou síť poboček, kterých má nyní jen 58.

»Chtěli bychom v tom soupeřit o čtvrté, páté místo za Českou spořitelnou, ČSOB a Komerční bankou,« řekl Kunert. Italský akcionář podle něj novou strategii expanze v Česku už odsouhlasil, a to včetně investice v řádu stovek milionů eur.

Konkrétní informace o počtu nových poboček Kunert říct nechtěl: "Ten pětiletý plán nárůstu poboček máme, je dokonce po čtvrtletích, ale nebudeme ho zveřejňovat. Rozšíření sítě možná stihneme i dříve než za pět let," uvedl Kunert.

Podle informací HN se UniCredit chystá už letos otevřít až 45 nových poboček. Zdroj blízký vedení italského akcionáře uvedl, že UniCredit chce zahustit svou síť v Česku na 180 poboček. Často by mělo jít o malé nízkonákladové pobočky se třemi až pěti zaměstnanci. Třetí největší banka v tuzemské pobočkové síti - Komerční banka má zatím asi čtyři stovky poboček.

Na expanzi nebudeme sami

Při útoku na tento trh UniCredit sází nejen na vlastní pobočky. "Budeme využívat různé možnosti nízkonákladové distribuční sítě," uvedl Kunert. Podle něj může jít například franšízové pobočky, o spojení prodeje s nějakým maloobchodním řetězcem či se sítí některé poradenské či makléřské firmy.

Expanzi by italský vlastník rád urychlil nákupem nějakých firem. "Prověřujeme průběžně možnosti na trhu," potvrdil Kunert.

Analytici nový záměr UniCredit v České republice hodnotí sice opatrně. Ale vesměs se shodují, že šanci má.

"Většinu trhu drží tři největší banky a jejich marže a poplatky jsou přitom pro lidi stále vysoké. Důležité bude, s jakým vlajkovým produktem UniCredit přijde," myslí si Jiří Staník ze společnosti Wood&Company, který bankovní sektor sleduje.

UniCredit Bank, která je čtyřkou trhu velikostí aktiv, nahrává i možné stažení některého hráče z České republiky. V poslední době se na trhu spekuluje o některých menších finančních institucích, jejichž akcionáři čerpali státní pomoc kvůli krizi.


Největší české banky


Zdroj: banky a HN, poz.: *ke konci 3Q 2009, ** pouze ČSOB, její Poštovní spořitelna má přes 3000 poboček na poštách

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru