Nizozemské maloobchodní skupině Ahold vzrostly v posledním čtvrtletí loňského roku tržby o 3,4 procenta na 6,80 miliardy eur (177 miliard Kč). K růstu přispěl vyšší objem prodeje, který vyrovnal i pokles cen. Uvedla to společnost v čtvrtečním prohlášení.

Výsledky mírně překonaly odhady analytiků, kteří očekávali v průměru tržby 6,67 miliardy eur. Tržby podpořil i jeden týden prodeje navíc ve srovnání s předchozím rokem, naopak je však brzdil slabý dolar. Spojené státy se na celkových tržbách Aholdu podílejí zhruba 60 procenty. Po úpravě o počet dní, kdy byly obchody otevřené, a při konstantních směnných kurzech se tržby zvýšily o 2,1 procenta. Celoroční očištěné tržby pak stouply o 3,9 procenta.

Evropské maloobchodní skupiny zažily smíšený předvánoční prodej. Britské řetězce, jako Tesco, si užívaly nečekaně vysokých výdajů spotřebitelů, francouzský Carrefour či německé Metro však poškodila slabá poptávka a pokles cen, napsaly agentury AP a Reuters.

Ahold provozuje přes 3500 obchodů v 11 zemích světa, včetně České republiky. Ahold Czech Republic byla předloni se zhruba 280 supermarkety a hypermarkety Albert třetím největším obchodním řetězcem v České republice. V roce 2008 vykázala ztrátu 463,6 milionu korun. Tržby však mírně vzrostly na 40,6 miliardy korun.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru