Německá automobilová skupina Volkswagen a její česká dceřiná společnost Škoda Auto minulý rok i přes krizi světových trhů zvýšily celosvětový prodej svých automobilů na rekordní maxima. Celý Volkswagen dodal zákazníkům 6,29 milionu vozů, o 1,1 procenta více než v roce 2008. Odbyt vozů Škoda vzrostl o 1,4 procenta na 684.200 vozů, oznámila v pondělí Volkswagen Group.

Světový trh osobních vozů v roce 2009 zaznamenal pokles o více než šest procent. Volkswagen Group se tak mírným růstem prodeje podařilo zvýšit její podíl na globálním trhu podle předběžných údajů o 1,1 procentního bodu na 11,4 procenta.

Volkswagenu jako celku se dařilo zejména díky růstu odbytu v Číně, kde dodávky vzrostly o 36,7 procenta na 1,40 milionu vozů. Čína tím poprvé předstihla Německo jako největší trh Volkswagenu. Také na domácím německém trhu se odbyt VW díky programu šrotovného zvýšil o 17,5 procenta na 1,24 milionu. Třetím silně rostoucím trhem byla pro skupinu Brazílie, kde odbyt stoupl o 8,7 procenta na 688.300 vozů.

Škoda si podle sdělení Volkswagenu vedla dobře zejména v Číně a Německu a dodávky se jí podařilo zvýšit i v Polsku a Francii. Z jednotlivých modelů automobilky vykázaly zvláště "povzbudivý" vývoj zejména Škoda Fabia a Superb, uvedl Volkswagen bez dalších podrobností.

Prodej osobních vozů vlajkové značky Volkswagen loni vzrostl o 7,8 procenta na nový rekord 3,95 milionu. V Číně odbyt vyskočil o 32,4 procenta a v Brazílii o 18,4 procenta. V důsledku ekonomické recese si naopak špatně vedla divize užitkových vozů, jejíž odbyt se propadl o 20,7 procenta na 354.800 vozů.