Pobočkovou síť tuzemské HSBC pro soukromou klientelu převezme Česká spořitelna. Ta rovněž nabídne služby klientům HSBC a pracovní pozice osobním bankéřům na převzatých pobočkách. Jde o dvě pobočky v Praze a jednu v Brně. Banky to oznámily v tiskové zprávě.

Česká pobočka britské HSBC se rozhodla přestat poskytovat služby soukromým klientům a chce se soustředit pouze na firemní klientelu a investiční bankovnictví. Na českém trhu působí HSBC od roku 1997.

"Klientům HSBC poskytneme transakční účet a související služby ve srovnatelném rozsahu a zároveň zachováme stávající standardy obsluhy. Pobočky HSBC budou i nadále poskytovat služby výhradně této klientele," uvedl ředitel úseku rozvoj obchodu České spořitelny Martin Techman. Spořitelna chce podle něj tímto krokem vstoupit do nového segmentu movitých klientů.


HSBC se v Česku zaměřovala na bohaté klienty. Podmínkou založení konta osobního bankovnictví Premier bylo složení částky jeden milion korun do půl roku od podepsání smlouvy. Klient měl k dispozici například bezplatné výběry z bankomatů po celém světě nebo poradenství v oblasti investičního bankovnictví od expertů v Česku i zahraničí. Za vedení účtu se neplatilo.

HSBC patří mezi největší světové banky počtem klientů i velikostí. Po vypuknutí finanční krize se sice vyhnula státnímu dohledu, teď ale výrazně šetří. Vedle restrukturalizace svých poboček prodává evropská sídla a jen ve Velké Británii chystá výpovědi pro téměř 5000 zaměstnanců.


Tuzemská HSBC je součástí stejnojmenné globální bankovní a finanční skupiny. Ta byla založena v roce 1865 jako společnost Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited. Akcie skupiny se obchodují na burzách v Londýně, Hongkongu, New Yorku a Paříži.