V loňském roce se v České republice prodalo zhruba 1,95 milionů zájezdů za 12 miliard korun, což znamenalo kvůli krizi meziroční pokles počtu prodaných zájezdů přibližně o 15 % a tržeb o 20 %, uvedla v pondělí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).
Cestovní kanceláře proto připravily pro letošní rok prakticky stejné množství kapacit jako se prodalo vloni a zároveň se snaží zákazníky přesvědčit k co nejdřívějšímu nákupu dovolených - brzy obsazená místa v zájezdech znamenají pro cestovní kanceláře alespoň určitou jistotu do zbytku sezóny.
LEDEN 2009: Cestovní kanceláře prodaly loni v ČR 2,3 milionů zájezdů - čtěte ZDE
Chřipka horší než krize: Panika z nákazy zmrazila příjezd turistů ze západu - čtěte ZDE
Zhruba do března
Podle asociace cestovní kanceláře v rámci First minute poskytují slevu ze standardní ceny zájezdů v průměru 10 %.
V uplynulé sezoně bylo prodáno formou First minute téměř 40 % všech letních zájezdů - to znamená téměř 800 tisíc zájezdů, informovala AČCKA.
Nabídka zájezdů First minute bude podle asociace trvat přibližně do března. Pak začne běžný prodej zájezdů za standardní ceny.