Slevy

30 až 70 %

Takové chystají obchodníci slevy na vybrané zboží. Zlevní například hračky, sportovní zboží či spotřební elektronika.

27. 12.

U většiny obchodníků odstartují povánoční slevy tuto neděli. Končit by měly v některých případech až v polovině února.

V prodejnách Tesco pořídí kupující za čtvrtinu původní ceny některé hračky, dekorace, svíčky, balicí papíry nebo kosmetické balíčky, sdělila dnes ČTK mluvčí firmy Eva Karasová. Slevu až 70 procent poskytuje obchodník na oděvy, o polovinu levněji nabízí Tesco některý nábytek. "Ačkoliv slevy potrvají po celý leden, zákazníci by vzhledem k tomu, že se jedná o výprodeje, neměli s nákupem vybraného zlevněného zboží dlouho váhat," upozornil ředitel marketingu firmy Michal Štádler.

Společnost Ahold ve svých obchodech Albert poskytovala například na hračky nebo kosmetické balíčky až poloviční slevy už těsně před Štědrým dnem. "Další vlna výrazných slev a oblíbené výprodeje začnou v supermarketech a hypermarketech Albert po Vánocích," uvedla firma.

Slevy potravin na oslavu Nového roku 

Obchodník s nábytkem Ikea láká členy svého zákaznického klubu na možnost nakoupit dnes ve výprodejích s předstihem od 7:00, běžně své prodejny otevírá v deset dopoledne. Zákazníkům zapojeným do věrnostního programu nabízí ve své restauraci i snídani za jednu korunu.

Před oslavami Nového roku se prodejci předhánějí i v nabídkách zlevněného alkoholu a lahůdek. Předsilvestrovské slevy až 40 procent jsou připraveny pro zákazníky obchodů Tesco, sekty, vína nebo sýry mohou lidé podle letáků nakoupit za nižší ceny než obvykle prakticky ve všech maloobchodních sítích.

Po Vánocích nakoupí Češi desetinu dárků 

Na slevy mezi svátky a povánoční výprodeje letos Češi podle průzkumu společnosti Deloitte počkají s nákupem většiny vánočních dárků. Ve slevách v období Vánoc letos Češi chtějí nakupit 59 procent vánočních dárků, v povánočních výprodejích 12 procent a v předstihu pořídí pouze třetinu dárků. Vyčkávací taktiku Martin Tesař ze společnosti Deloitte zdůvodnil tím, že lidé díky pozdějším nákupům dárků očekávají lepší cenové nabídky.

Už dva dny po Štědrém dnu startovaly sezónní výprodeje také loni. Prodejci si při nich uvolňují sklady a plochy pro nové zboží. Zimní výprodej začal loni 26. prosince v prodejnách Tesco, o den později v síti obchodů s módou C&A. Ahold zahajoval povánoční výprodeje po Novém roce.

Vánoce jsou pro obchodníky tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce. Šéfové obchodních řetězců ale letos stejně jako loni s napětím očekávají, jaké budou jejich vánoční tržby za rostoucí nezaměstnanosti způsobené globální ekonomickou krizí. Podle analytiků bude letošní rok pro obchodníky celkově špatný a maloobchodní tržby kvůli menším útratám meziročně klesnou až o pět procent.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru