Zisk největšího světového výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike ve fiskálním druhém čtvrtletí klesl o čtyři procenta na 375,4 milionu dolarů (6,8 miliardy Kč). Ke slabým výsledkům přispěly nižší tržby. Firma však rovněž uvedla, že vidí první nadějné známky oživení a že nálada spotřebitelů po celém světě se zlepšuje.

Příjmy se za tři měsíce do konce listopadu snížily o osm procent na 4,4 miliardy dolarů. Objednávky na zboží s dodávkou příští rok na jaře však vzrostly o čtyři procenta, hlavně díky slabému dolaru a růstu v západní Evropě, Číně a na rozvíjejících se trzích.

Výsledky firmy byly lepší než odhady analytiků. Přispělo k tomu hlavně snížení nákladů. Nike odpověděla na pokles výdajů spotřebitelů způsobený recesí snížením nákladů, modernizací operací a omezením marketingových výdajů. Mimo jiné firma propustila pět procent celkové pracovní síly.


Tržby v Severní Americe se snížily o čtyři procenta a v západní Evropě o šest procent. V zemích střední a východní Evropy se propadly o 24 procent. V Číně obrat klesl o tři procenta, v uplynulém roce zde naopak rostl dvouciferným procentním tempem. Firma dodala, že v divizi, která prodává zboží nesoucí jiné značky než Nike, se tržby zvýšily o jedno procento, napsaly agentury AP a Reuters.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru