Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v listopadu 55 460 aut. To je proti loňskému listopadu, kdy se naplno projevovala hospodářská krize, růst o 26 procent. Nejoblíbenějším modelem byla Škoda Octavia, nejvíce aut firma prodala v Číně a Německu. Informoval o tom mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

V Číně si v listopadu novou škodovku koupilo 11 186 lidí, což je o 172,8 procenta více než loni. V Německu zaznamenala firma třetinový nárůst na 10 219 prodaných aut. V Česku vzrostly prodeje o 10,6 procenta na 5403 vozů. Výrazně stouply prodeje také v Indii (o 69,4 procenta na 1238 aut) a ve Velké Británii (o 45,3 procenta na 2511 aut).

Škoda Octavia je nejoblíbenější

Nejoblíbenějším modelem byla v listopadu poslední generace Škoda Octavia, která s prodanými 20 911 vozy zaznamenala meziroční nárůst o 17,4 procenta. Prodeje Fabie vzrostly o 23,2 procenta na 19.598 aut.

Automobilku však v následujících měsících čekají problémy. V porovnání s loňskou druhou polovinou roku poznamenanou krizí sice prodeje rostou, ve srovnání s první polovinou letoška však klesají. Může za to zejména vyčerpání šrotovacích prémií v některých evropských zemích.

Firma kvůli tomu do konce letošního roku naplánovala několik odstávek ve výrobě, jež se dotknou zejména Fabie. V příštím roce se pak tento model začne vyrábět jen na dvě směny od pondělí do čtvrtka, v pátek se výroba Fabie zastaví úplně. Opatření postihnou i Roomster, jehož produkce bude omezena na jednu směnu.