Vítězem tendru na stavbu prodloužení trasy A pražského metra do Motola se stalo sdružení firem Metrostav a Hochtief CZ. Výběrová komise o tom rozhodla 30. listopadu. Ostatní účastníci výběrového řízení se ještě mohou odvolat, informaci proto nechtěli zástupci Metrostavu komentovat.

"Čekáme, až uplynou zákonné lhůty, ve kterých se mohou ostatní firmy odvolat," poznamenal Pečený. Teprve pak, pokud se tedy nikdo z účastníků tendru neodvolá, je možné podepsat smlouvu.

Vítězové zatím rozhodnutí nechtěli komentovat. Mluvčí Metrostavu František Polák řekl, že se dodavatelé vyjadřují až ve chvíli, kdy je kontrakt podepsán. Vedle sdružení Metrostav-Hochtief, které bylo již dopředu jednoznačně favorizováno, se do soutěže zapojily i firmy Strabag a OHL ŽS.


Celkové náklady na výstavbu mají činit zhruba devatenáct miliardy korun. Zatím není zřejmé, jakou konkrétní cenu vítěz nabídl. Dopravní podnik, jakožto zadavatel, to chce zveřejnit až poté, co budou vypořádány všechny případné námitky. Samotná stavba byla zadavatelem vypočtena na 13 miliard korun. K tomu je však třeba ještě přičíst ještě dodávku technologií. Její odhadovaná cena je 6 miliard korun a soutěží se samostatně.

 

Svatba z rozumu

Bude to poprvé, co pražské metro bude stavět i jiná firma než pouze Metrostav. Jak uvedl už v červnu týdeník Ekonom, účelově založené sdružení s firmou Hochtief je patrně odrazem politické situace v hlavním městě, především rozpolcenosti a rozhádanosti pražské ODS s primátorem Pavlem Bémem v čele. Dostavba metra je přitom jednou s posledních velkých zakázek, na kterou bude mít současné vedení radnice vliv (na konci příštího roku proběhnou komunální volby).

"Je to sňatek z rozumu. Kompromis, k němuž byly Metrostav s Hochtiefem nepřímo dotlačeny," komentoval to v červnu dobře informovaný manažer jedné ze stavebních firem.

Dopravní podnik už dříve doufal, že by se mohlo začít stavět ještě letos v prosinci. V současnosti to ale vypadá, že se stavba zahájí až na začátku příštího roku.

Prodloužení trasy metra A v délce 12,9 kilometru bude rozděleno do tří etap. První bude dlouhá asi šest kilometrů a povede ze stanice Dejvická přes stanice Červený Vrch, Veleslavín a Petřiny do Motola. Druhá, celkem 4,3 kilometru dlouhá etapa, napojí stanice Bílá Hora, Dědina a Dlouhá Míle. Poslední a nejkratší úsek má zahrnovat stanice Staré Letiště a Letiště Ruzyně.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru