O vozy pražského metra na trasách A a B se bude starat Škoda Transportation. Smlouvu na deset let mezi dopravním podnikem (DPP) a firmou v úterý schválila rada hlavního města. Společnost převezme i 283 zaměstnanců DPP, informoval ČTK mluvčí magistrátu Jiří Wolf. Zakázka má hodnotu 7,5 miliardy korun. Dopravní podnik doufá, že takto ušetří více než 200 milionů korun.

Společnost Škoda Transportation převezme od dopravního podniku nejen zaměstnance, kteří se dosud v dopravním podniku o údržbu vlaků starali, ale odkoupí také technologické vybavení, pronajme si opravárenské haly a převezme dosavadní smlouvy s externími dodavateli. Podle informací ČTK firma za tento převod zaplatí asi 125 milionů korun.

Podle radního pro oblast dopravy jde o rozhodnutí vedení dopravního podniku, který hledá možnosti snižování nákladů. Šteiner vyzdvihl, že město bude mít na dlouhou dobu jistotu nákladů na údržbu vozů, riziko zvyšování ceny podle něj na sebe bere dodavatel.

Letos v lednu již DPP podobným způsobem převedl údržbu vozů metra na trase C. Tato zakázka platí od letošního ledna po dobu 11 let.

"Tento outsourcing není v rozporu s dohodou, kterou jsme uzavřeli nedávno s odbory," dodal radní. Dopravní podnik by chtěl převést do rukou soukromníků činnosti, o které se v současné době stará asi 3000 lidí. Odborářům se to dlouhodobě nelíbí.

Firma spadá pod plzeňskou Škodu Holding

Škoda Transportation patří do plzeňské skupiny Škoda Holding a je největším středoevropským výrobcem kolejových vozidel a trolejbusů. Loňské tržby divize Transportation s 3700 zaměstnanci v devíti firmách v ČR, Rusku a Maďarsku měly podle dřívějších údajů vedení přesáhnout 13 miliard korun, předloni činily 8,5 miliardy korun.

Firma Praze opravuje staré ruské vozy metra. Podle ředitele dopravního podniku Martina Dvořáka měl DPP na konci listopadu po lhůtě splatnosti závazky za 900 až 950 milionů korun, většinou dluží právě Škodě Transportation za rekonstrukci vozů. Dvořák na zasedání zastupitelstva hlavního města řekl, že vyjednává s firmou o rozložení splatnosti dluhů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru