Na programu, který spočívá v dotacích na propagaci vybraných produktů, budou spolupracovat i Agrární komora, kraje a ministerstvo zemědělství. Ministerstvo s kraji pro akci také uvolní peníze, půjde ročně o desítky milionů korun.

"Evropská unie nepovoluje propagovat potraviny na státní úrovni, například jako české nebo německé. Ale přes regiony tu šance je, a toho už využívají i okolní země," vysvětluje prezident Potravinářské komory Miroslav Toman. Změní se také přidělování značky kvality Klasa domácím potravinám – vybrané výrobky budou soutěžit o "regionální Klasy".

Šéf asociace krajů, jihomoravský hejtman Michal Hašek, upozorňuje, že při kampani budou kraje zdůrazňovat i ekologický přínos nového projektu. "Spotřebovat zboží co nejblíže místu, kde se vyrobí, znamená také zásadně snižovat energetické náklady na jeho přepravu, šetřit životní prostředí," říká Hašek.

ctete-v-uternich-HN