Na programu, který spočívá v dotacích na propagaci vybraných produktů, budou spolupracovat i Agrární komora, kraje a ministerstvo zemědělství. Ministerstvo s kraji pro akci také uvolní peníze, půjde ročně o desítky milionů korun.

"Evropská unie nepovoluje propagovat potraviny na státní úrovni, například jako české nebo německé. Ale přes regiony tu šance je, a toho už využívají i okolní země," vysvětluje prezident Potravinářské komory Miroslav Toman. Změní se také přidělování značky kvality Klasa domácím potravinám – vybrané výrobky budou soutěžit o "regionální Klasy".

Šéf asociace krajů, jihomoravský hejtman Michal Hašek, upozorňuje, že při kampani budou kraje zdůrazňovat i ekologický přínos nového projektu. "Spotřebovat zboží co nejblíže místu, kde se vyrobí, znamená také zásadně snižovat energetické náklady na jeho přepravu, šetřit životní prostředí," říká Hašek.

ctete-v-uternich-HN
Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru