Společnosti Anheuser-Busch InBev a CVC Capital Partners ve středu oznámily dokončení transakce týkající se prodeje podniků ve střední Evropě. AB InBev prodal firmě CVC Capital Partners za 2,2 miliardy USD pivovary v České republice, na Slovensku, Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku. V Česku jde o Pivovary Staropramen; AB InBev tu má se značkami Staropramen, Braník a Ostravar zhruba patnáctiprocentní podíl na trhu.

"Ode dneška má naše společnost Pivovary Staropramen nového vlastníka a stává se součástí nové pivovarské skupiny StarBev. Jsme velice rádi, že její ústředí bude v Praze," řekl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Zbyněk Kovář.

Pro spotřebitele, obchodní partnery a zaměstnance se podle něj v souvislosti se změnou vlastníka nic nemění. "Zůstáváme i nadále držitelem licencí na belgická piva Stella Artois, Hoegaarden a Leffe a budeme pokračovat v jejich distribuci v rámci našeho portfolia. Stejně tak bude společnost Anheuser-Busch InBev i nadále pokračovat v distribuci značky Staropramen ve vybraných zemích včetně Velké Británie, Německa, Spojených států, Ruska či Ukrajiny," dodal Kovář.

Pivovary Staropramen loni bez započtení zahraniční licenční výroby prodaly 3,26 milionu hektolitrů piva a překonaly tak svůj předloňský rekord, více v ČR vyrobil jen Plzeňský Prazdroj, dlouhodobý lídr trhu. Zisk společnosti se loni snížil přibližně o polovinu na 289,6 milionu korun z předloňských 578,4 milionu Kč. Tržby z prodeje ale firmě meziročně vzrostly na 4,05 miliardy z 3,84 miliardy korun v roce 2007.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru