- plně nízkopodlažní trolejbus dlouhý dvanáct metrů
- asynchronní pohon - výkon 160 kW
- vzduchová brzda ABS/ASR
- dvouokruhové topení
- obsaditelnost 102 cestujících z toho 34 sedících
- karoserie Solaris Bus & Coach S.A.
"Nový typ krátkého sólo trolejbusu značky Škoda 26Tr nahradí více než 20 let staré trolejbusy Ikarus, které převládají v trolejbusovém parku sofijského dopravního podniku," dodala.
Škoda Electric, která zvítězila ve výběrovém řízení vyhlášeném v dubnu 2009, podepsala kontrakt s firmou Stolichen Elektrotransport Sofia. Součástí projektu, financovaného úvěrem Evropské banky pro obnovu a rozvoj, jsou náhradní díly, servisní přípravky a podrobné školení personálu.
Po rumunském Temešváru, kam podnik dodal předloni a loni 50 vozů na více než půl miliardy korun, jde už o druhý projekt Škody Electric na Balkánu. Dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy pro Sofii mají asynchronní pohon, klimatizaci celého vozu a dieselagregát pro nezávislý pojezd mimo trakční vedení.
Výroba trolejbusů roste, napomáhá zájem měst - čtěte ZDE
Trolejbusy pro Budějovice za 100 milionů dodá Škoda - čtěte ZDE
Plzeňská Škoda Electric, jeden ze tří největších světových výrobců trolejbusů, utrží letos zhruba 3,2 miliardy korun, o 100 milionů Kč více než loni. Krize se v odbytu neprojeví. Export trolejbusů, trakčních motorů a pohonů elektrických vozidel dosáhne 70 procent. Firma letos prodá 110 trolejbusů, což bude zhruba o 20 vozů méně než loni. Výrazně ale zvýší výrobu trakčních motorů, z nichž bude inkasovat 1,4 miliardy korun; výroba pohonů má zůstat na loňské úrovni.