Absolventi vysokých škol v Německu nejčastěji touží po práci u automobilek BMW a Audi, pro Společnost Maxe Plancka (obdobu české akademie věd) a firmu Google. Vyplývá to z průzkumu poradenské firmy Universum.

7700 mladých lidí s vysokoškolským diplomem rozdělilo Universum do čtyř skupin na ekonomy, strojaře, přírodní vědce a IT odborníky a každé z nich předložila seznam se vždy 150 známými firmami působícími v daném oboru. Dotazovaní měli vybrat pět pro ně nejideálnějších.

Porsche propadlo, Siemens posílil

Mladí ekonomové nejčastěji toužili pracovat u BMW, letecké společnosti Deutsche Lufthansa a Audi. Na šesté příčce u nich figuruje ministerstvo zahraničí. Favoritem absolventů technických oborů jsou bavorské automobilky Audi a BMW. Třetí se umístil konglomerát Siemens následovaný výrobcem sportovních automobilů Porsche, který je čtvrtým nejvytouženějším zaměstnavatelem rovněž mezi ekonomy.

U přírodních vědců se na prvních čtyřech místech umístily výzkumné instituty Společnost Maxe Plancka a Fraunhoferova společnost, farmaceutická firma Novartis Pharma a chemické koncerny Bayer a BASF.

Počítačoví experti by nejraději pracovali pro velké společnosti v jejich oboru - Google, IBM, Microsoft a SAP. Za nimi se seřadily automobilky BMW, Porsche, Audi a Daimler.

Firma Porsche, jehož koupi nedávno oznámila Volkswagen Group, patří k těm, které během hospodářské krize v přízni mladých absolventů nejvíce ztratily, svou přitažlivost naopak posílil Siemens.

Zahraniční rozvědka láká nejen IT experty

Průzkum v době hospodářské krize ukázal, že nové pracovní síly při hledání zaměstnání hledí méně na image firmy. "V důsledku krize se preference výdělečně činných ve vztahu k výběru zaměstnavatele posunuly," řekla deníku Die Welt mluvčí společnosti Universum Joanna Rusinová-Rohrigová.

Ještě loni uvádělo image jako důležitý faktor při výběru zaměstnavatele 39 dotázaných, letos už to bylo jen 21,6 procenta. Podle průzkumu si naopak vzdělané pracovní síly více všímají, kdo podniky řídí. Loni to jako významné kritérium označilo necelých 12 procent z nich, letos už to bylo přes 22 procent.

Mezi nejpopulárnějšími zaměstnavateli se v Německu začíná mezi počítačovými specialisty a přírodními vědci prosazovat Spolková zpravodajská služba (BND), tedy německá zahraniční rozvědka. Ta se v obou oborových žebříčcích umístila na 13. místě.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru