Celkový prodej německého automobilového koncernu Volkswagen se v říjnu meziročně zvýšil o 11 procent na 557 300 vozů. Prodej samotné české divize Škoda Auto vyskočil dokonce o 33 procent na 65 600 vozů. Oznámila to v pátek firma, která je největším výrobcem automobilů v Evropě.

Šéf prodeje a marketingu VW Detlef Wittig nicméně varoval investory, aby údaje nepovažovali za známku definitivního uzdravení automobilového průmyslu. "Světový trh s osobními automobily ještě nedosáhl trvalého oživení, takže očekáváme mimořádně obtížný a náročný rok 2010," uvedl.

Wittig již dříve předpověděl, že prodej Volkswagenu bude v letošním i příštím roce stagnovat na úrovni kolem 6,2 milionu vozů. Za prvních deset měsíců letošního roku se prodej Volkswagenu zvýšil o 0,6 procent na 5,32 milionu vozů, napsala agentura Reuters.

Škoda slaví úspěch v Číně

Samotná Škoda Auto ve čtvrtek oznámila, že letos do října prodala 570.217 vozů, tedy meziročně o 1,7 procenta méně. Firma tak jen mírně zaostala za loňským rekordním rokem, kdy celkem prodala 675 000 aut. Největší růst letos zaznamenala Škodovka na čínském trhu.

Celosvětovou poptávku po automobilech zasáhla finanční krize, která vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry i výdajů. Řada evropských zemí proto podpořila poptávku zavedením šrotovného, kdy kupující získá slevu na nákup nového auta, pokud ho vymění za starší.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru