Celkový prodej německého automobilového koncernu Volkswagen se v říjnu meziročně zvýšil o 11 procent na 557 300 vozů. Prodej samotné české divize Škoda Auto vyskočil dokonce o 33 procent na 65 600 vozů. Oznámila to v pátek firma, která je největším výrobcem automobilů v Evropě.
Šéf prodeje a marketingu VW Detlef Wittig nicméně varoval investory, aby údaje nepovažovali za známku definitivního uzdravení automobilového průmyslu. "Světový trh s osobními automobily ještě nedosáhl trvalého oživení, takže očekáváme mimořádně obtížný a náročný rok 2010," uvedl.
Wittig již dříve předpověděl, že prodej Volkswagenu bude v letošním i příštím roce stagnovat na úrovni kolem 6,2 milionu vozů. Za prvních deset měsíců letošního roku se prodej Volkswagenu zvýšil o 0,6 procent na 5,32 milionu vozů, napsala agentura Reuters.
Škoda slaví úspěch v Číně
Samotná Škoda Auto ve čtvrtek oznámila, že letos do října prodala 570.217 vozů, tedy meziročně o 1,7 procenta méně. Firma tak jen mírně zaostala za loňským rekordním rokem, kdy celkem prodala 675 000 aut. Největší růst letos zaznamenala Škodovka na čínském trhu.
Volkswagenu rostou prodeje: Vydá emisi akcií za 10 miliard eur - čtěte ZDE
Zisk Volkswagenu klesl o 86 procent, přesto je daleko před konkurencí - čtěte ZDE
Celosvětovou poptávku po automobilech zasáhla finanční krize, která vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry i výdajů. Řada evropských zemí proto podpořila poptávku zavedením šrotovného, kdy kupující získá slevu na nákup nového auta, pokud ho vymění za starší.