Výrobci a prodejci sportovních potřeb Adidas v loňském roce v Česku vzrostl zisk o 39 procent na 78,5 milionu korun z 56,7 milionu o rok dříve. Tržby společnosti Adidas ČR se loni zvýšily o zhruba 15 procent na 1,243 miliardy korun, v roce 2007 utržila 1,079 miliardy. ČTK ve čtvrtek informaci získala z výroční zprávy Adidas ČR zveřejněné ve Sbírce listin.

Adidas ČR je stoprocentní dceřinou společností německého výrobce sportovních potřeb Adidas AG, který je druhým největším producentem sportovního zboží na světě po americkém konkurentovi Nike.

V Česku patří Adidas mezi nejčastěji nakupované mezinárodní značky, a to spolu se značkami Baťa, Nike, Puma a Triumph.

Letos německá firma Adidas očekává pokles tržeb, a to kvůli nižším výdajům spotřebitelů, které má na svědomí hospodářská krize. Ve třetím čtvrtletí klesl čistý zisk německé společnosti Adidas o 30 procent na 213 milionů eur (asi 5,4 miliardy Kč). Tržby za tři měsíce do konce září se snížily o sedm procent na 2,89 miliardy eur. Za devět měsíců roku její zisk klesl o 62 procent a tržby o sedm procent.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru