Ještě před pár měsíci kamiony neměly téměř co vozit a pro firmy bylo snadné získat u dopravců nižší ceny. Teď se situace obrací. Bazary jsou plné kamionů, které řadě dopravců zabavily leasingové společnosti nebo jim prostě jen byly vráceny.

„V poslední době je znát, že se na trhu snížila kapacita dopravců a díky tomu dochází k narovnání cen na reálnou hranici,“ říká šéf české pobočky nadnárodní logistické společnosti DB Schenker Tomáš Holomoucký.

Vše potvrzuje i šéf konkurenčního Čechofrachtu Miroslav Chytil. „Hlavně v silniční dopravě už začíná být nedostatek vozů, který se postupně zvětšuje,“ popisuje.

To vše podle něj vedlo ke zvýšení cen o deset až patnáct procent pro koncové zákazníky a byznys se tak stal rentabilnější. Vzhledem k tomu, že si část svých výkonů kupuje i u jiných dopravců, potvrzuje, že vyšší ceny musí platit nyní i on. A nedávné zvýšení cen nafty v tom hraje jen malou roli.

Dopravci se shodují, že v tendrech na přepravu již není potřeba nabízet co nejnižší cenu. Sehnat dopravce je totiž pro firmy složitější a není výjimkou, že se vrací ke společnosti, kterou kdysi opustili jako příliš drahou.

ctete-v-sredu-530.gif

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru