Výrobce letadel Boeing se ve třetím čtvrtletí letošního roku propadl do ztráty. Příčinou byly mimořádné náklady související se zpožděním výroby modelu 787 a s novou verzí letadla 747. Čistá ztráta činila 1,6 miliardy USD (zhruba 27,8 miliardy korun) ve srovnání se ziskem 695 milionů dolarů ve stejném období loni. Společnost současně ve středečním prohlášení snížila odhad zisku na celý letošní rok.

Příjmy společnosti se však zvýšily o devět procent na 16,69 miliardy dolarů. K růstu však přispěly slabé srovnatelné výsledky loni, protože loňské hospodaření negativně ovlivnila stávka ve firmě. Příjmy divize komerčních letadel stouply o 13 procent na 7,9 miliardy USD. Společnost získala ve čtvrtletí 96 nových objednávek, 17 starších objednávek však bylo zrušeno. Příjmy zbrojní divize stouply o tři procenta na 8,7 miliardy USD.

Zpoždění výroby modelu 747

Druhý největší výrobce letadel na světě přesunul všechny dodávky letadla 747-8 Freighter ze třetího čtvrtletí příštího roku na čtvrté čtvrtletí. Už nyní je objednáno okolo 100 modelů letadla 747-8 v cenovém rozmezí 293 až 308 milionů dolarů. K platbě by mělo dojít při dodání letadla.

"Mají tolik problémů se 787, že se jejich oči obracejí i někam jinam," uvedl senior manažer Alex Hamilton. "Myslím si, že se věnují více programům, než by doopravdy měli," dodal. Upozornil, že už toto čtvrtletí oznámili zpoždění letounu 787 a teď ještě nabírají zpoždění i u letounu 747-8.

Dreamliner 787, který má oproti původnímu rozvrhu zpoždění už dva roky, plánuje vzlétnout ke konci letošního roku.

Poptávka po tryskových dopravních letadlech v letošním roce prudce klesla kvůli recesi , která tlumí poptávku po osobní a nákladní letecké dopravě. Letecké společnosti mají méně lidí v první třídě, která tvoří až 20 procent zisku leteckých společností. Zpřísnění úvěrových podmínek ztížilo pro potenciální kupce financování nových strojů.