O cenově zvýhodněné celodenní jízdenky Českých drah s platností na státní svátek 28. října, jejichž prodej minulý čtvrtek zahájily diskonty Lidl, je velký zájem. Obchody za šest dnů prodaly zhruba 7000 těchto jízdenek a v některých moravských regionech už je přestaly nabízet, jelikož kapacita vlaků byla vyčerpána. Jízdenku ČD Net Lidl si lidé mohou koupit u pokladen obchodů Lidl do 27. října nebo do vyprodání nabízené kapacity. Šéfové Lidlu odhadli, že prodáno jich bude až 10 000.

Mluvčí ČD Radek Joklík ve středu sdělil, že jízdenky ČD Net Lidl přestaly prodávat obchody Lidl v Ostravě, Opavě, Frýdku Místku, Havířově a učinila tak už i jedna prodejna Lidl v Olomouci. "V dalších prodejnách Lidl v regionu se také počet prodaných jízdenek blíží naplnění nabízené kapacity a večer bude pravděpodobně ukončen prodej na celé severní a střední Moravě," uvedl Joklík. Dodal, že ČD kvůli velkému zájmu o tyto síťové jízdenky posílí 28. října nejvíce vytížené vlaky na trase z Ostravska do Prahy a zpět.

Lístky na vlak dosud žádný obchodní řetězec v Česku nenabízel. Jízdenka ČD Net Lidl přijde na 149 korun, zatímco klasický celodenní síťový lístek ČD Net nyní stojí pro jednu osobu 450 korun. Lidé s touto síťovou jízdenkou budou moci 28. října cestovat všemi kategoriemi vlaků po celé ČR, u spojů SC Pendolino ale musejí mít povinnou rezervaci. Podmínkou pro využití ČD Net Lidl je zahájení cesty 28. října před polednem.

Lidl vyhrává sázku. Prodá přes 10 000 jízdenek

Jízdenek ČD Net Lidl se zatím prodalo za víc než milion korun a další dodatečné tržby by měl ČD přinést prodej rezervací na vlaky SC Pendolino a ostatní dálkové spoje, z nichž některé jsou již nyní téměř vyprodané. Platí to zejména pro ranní vlaky z Ostravy a Brna do Prahy a také z Prahy do Vídně. Rychle se prý plní i odpolední spoje, které cestující využijí k návratu z jednodenního výletu.

"Předpokládáme, že se dnes prodá dalších asi 500 jízdenek. Je zřejmé, že měl Lidl dobrý odhad, když se s námi vsadil, že jich prodá víc jak 10 000. Blížíme se prohře v námi uzavřené sázce," podotkl ředitel odboru produktů a obchodu ČD Aleš Ondrůj.

ČD se pomocí této nabídky snaží co nejvíce využít kapacitu vlaků na státní svátek 28. října, který letos připadá na středu a lidé by zřejmě jinak vlakem příliš necestovali. Prodej jízdenek ČD je výhodný i pro Lidl, který získá provizi z jejich prodeje. Hodně lidí, kteří si přijdou pro jízdenku, zároveň v obchodech Lidl nakoupí další zboží.

Prodej vlakových jízdenek není pro Lidl úplnou novinkou. Společnost totiž například v roce 2005 prodávala v Německu levné lístky na vlak, o které byl mezi zákazníky obrovský zájem a před jejími diskontními prodejnami se tvořily dlouhé fronty lidí. Německé dráhy tehdy v obchodech Lidl prodaly několik milionů bianco lístků pro cestu tam a zpět po celém Německu.

Svých více než 200 prodejen Lidl v Česku provozuje po celé republice. S loňskými odhadovanými tržbami 17,5 miliardy korun Lidl obsadil mezi tuzemskými diskontními řetězci druhé místo za společností Penny Market, jejíž tržby činily 20 miliard korun.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru