Nejméně 5,8 miliardy korun bude v příštím roce potřebovat Dopravní podnik hlavního města Prahy na nejnutnější investiční akce. Vyplývá to z přehledu investičních priorit, který na posledním jednání schválil výbor dopravy zastupitelstva hlavního města.

Dopravní podnik má na příští rok naplánované investice za téměř 8,4 miliardy korun. Za nejdůležitější považuje prodloužení trasy A metra z Dejvické do Motola, jejíž výstavba by mohla začít ještě letos v prosinci. Na stavbu bylo v září vydáno stavební povolení, ale zatím nenabylo právní moci.

Prioritou je také příprava trasy D metra. Ta se ale zřejmě zdrží kvůli odvolání společnosti Mott MacDonald, která byla vyřazena z výběrového řízení na projekční práce. Vítězem soutěže se stal Metroprojekt Praha, DPP ale s firmou nesmí uzavřít smlouvu, dokud Úřad na ochranu hospodářské soutěže neprověří stížnost Mott MacDonald.

Investovat by chtěl podnik také do obnovy vozového parku, přípravy prodloužení tramvajové trati z Podbaby do Suchdola a do rekonstrukcí tramvajových tratí.

Plán investic sice podle zástupců DPP zahrnuje pouze nejnutnější priority, přesto se podnik pokusí část z nich odložit. "Jednáme s řadou dodavatelů o omezení nebo pozastavení projektu, o odkladech úvěrů a splátek," uvedli zástupci DPP.


Podle předběžného návrhu rozpočtu hlavního města totiž nedostane DPP na některé akce od Prahy peníze. To kritizovali i někteří opoziční zastupitelé. "Asi 80 až 85 procent kapitálových výdajů na dopravní akce půjde podle návrhu na městský okruh. Město má priority spíše v betonových stavbách," poznamenal člen výboru dopravy Jiří Witzany z SNK ED. Kolik peněz DPP od města na příští rok obdrží, bude jasné po schválení rozpočtu na konci listopadu.

Část peněz zřejmě dostane podnik z evropských fondů - například na prodloužení tramvajové trati z Podbaby nebo na rekonstrukci trati v Plzeňské ulici. Vedení města také v minulých dnech lobbovalo za příspěvek na prodloužení trasy A metra z Dejvické do Motola v Bruselu.