Diskontní prodejny Lidl budou zkušebně prodávat celodenní síťovou jízdenku Českých drah s platností na státní svátek 28. října. Jízdenka nazvaná ČD Net Lidl přijde na 149 korun, zatímco klasický celodenní síťový lístek ČD Net nyní stojí pro jednu osobu 450 korun. Novinářům to ve čtvrtek řekl ředitel odboru produktů a obchodu Českých drah Aleš Ondrůj. Lidl má na tuzemském trhu více než 200 diskontních prodejen. Jízdenky na vlak nyní žádný obchodní řetězec v Česku nenabízí.

"ČD Net Lidl je vůbec první podobný produkt. Otestujeme si na něm zájem cestujících i nový prodejní kanál," uvedl Ondrůj. ČD Net Lidl je podle něj nejlevnější síťovou jízdenkou, kterou ČD dosud nabídly. Pokud se prodej jízdenek u pokladen diskontních obchodů Lidl osvědčí, ČD ještě letos přijdou s další podobnou nabídkou.

Prodej jízdenek ČD Net Lidl bude v diskontech Lidl zahájen 8. října a potrvá do 27. října. Lidé s touto síťovou jízdenkou budou moci cestovat všemi kategoriemi vlaků po celé ČR, u spojů SC Pendolino ale musejí mít povinnou rezervaci. Podmínkou pro využití CD Net Lidl je zahájení cesty 28. října před polednem.

"Věříme, že úspěšná realizace tohoto pilotního projektu umožní v budoucnosti jeho rozšíření a v široké nabídce obchodů Lidl se natrvalo objeví další produkt, a to jízdenka na vlak," prohlásil jednatel společnosti Lidl ČR Vít Pravda.

Riziko přeplnění vlaků

Pravda předpokládá, že jízdenek ČD Net Lidl by se mohlo do 27. října prodat zhruba 10 000 kusů. Ondrůj je v odhadech opatrnější a předpokládá menší zájem o tuto netradiční nabídku. ČD budou podle Ondrůje každý den vyhodnocovat počet prodaných levných jízdenek, aby předešly případným problémům s přeplněnými vlaky na státní svátek 28. října.

Kapacita vlaků na tento sváteční den, kdy bude provoz jako ve všední den, podle Ondrůje vystačí na prodej několika desítek tisíc síťových jízdenek. "Chceme zákazníky motivovat, aby v tento den sedli do vlaku a jeli třeba na výlet," podotkl Ondrůj.

Pokud by se prodalo 10.000 jízdenek, tak ČD by z prodeje podle předběžné kalkulace mohly utržit 1,2 až 1,3 milionu korun. Zbývajících 200.000 až 300.000 korun by jako provize připadla společnosti Lidl. Pravda předpokládá, že společnost Lidl prodej jízdenek u pokladen svých prodejen pocítí i na tržbách, protože hodně lidí, kteří si přijdou pro jízdenku, zároveň nakoupí další zboží. Lidl by zároveň mohl získat nové zákazníky.

Prodej vlakových jízdenek není pro Lidl úplnou novinkou. Společnost totiž například v roce 2005 prodávala v Německu levné lístky na vlak, o které byl mezi zákazníky obrovský zájem a před jejími diskontními prodejnami se tvořily dlouhé fronty lidí. Německé dráhy tehdy v obchodech Lidl prodaly několik milionů bianco lístků pro cestu tam a zpět po celém Německu.

Svých více než 200 prodejen Lidl v Česku provozuje po celé republice. S loňskými odhadovanými tržbami 17,5 miliardy korun Lidl obsadil mezi tuzemskými diskontními řetězci druhé místo za společností Penny Market, jejíž tržby činily 20 miliard korun.

 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru