Čistý zisk amerického výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike Inc. v prvním fiskálním čtvrtletí nepatrně stoupl na 513 milionu dolarů (asi 8,9 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 510,5 milionu USD. Firmě pomohly nižší náklady a nižší sazba daně, které vyrovnaly i pokles příjmů. Uvedla to společnost, která je největším světovým výrobcem atletické obuvi a oblečení.

Zisk na akcii činil 1,04 dolaru, a výrazně tak překonal odhady analytiků dotazovaných agenturou Reuters, kteří očekávali v průměru snížení zisku na 97 centů. Příjmy však za tři měsíce do konce srpna klesly o 12 procent na 4,8 miliardy USD. Kromě všeobecně slabé poptávky způsobené recesí k tomu přispěl i silnější dolar. Příjmy klesly ve všech regionech, kromě Japonska. Po úpravě o vývoj směnných kurzů zůstaly v Japonsku tržby beze změny, zvýšily se však na některých rozvíjejících se trzích, například v Brazílii.

Sazba daně v prvním fiskálním čtvrtletí činila 24,7 procenta, a snížila se tak z loňských 28,5 procenta. Prodejní a administrativní náklady činily 32,2 procenta příjmů, loni 34,2 procenta. Budoucí objednávky, tedy objednávky na zboží s dodávkou od nynějška do ledna, klesly o šest procent. Nižší byly ve všech regionech vyjma rozvíjejících se trhů.

Nike má poloviční zisk. Můžou za to investice do Umbro a méně objednávek - čtěte ZDE

Nike odpověděla na pokles výdajů spotřebitelů způsobený recesí snížením nákladů, modernizací operací a omezením marketingu. Společnost mimo jiné propustila pět procent celkové pracovní síly a lépe kontroluje své zásoby, napsaly agentury AP a Reuters.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru