Mezi nejvýznamnější aktéry stále rostoucího počtu elektronických pánských časopisů a magazínů zasílaných e-mailem patří servery Thrillist.com a Urbandaddy.com, oba založené v roce 2005.

Poté, co se zájemci na webových stránkách časopisu zaregistrují a stanou se předplatiteli, dostávají pravidelné e-maily, ve kterých najdou rady, jak se udržovat v kondici a kde nejlépe nakoupit oblečení a další zboží.

"Tito mladí úspěšní muži jsou nositeli současných trendů a my je svými doporučeními a radami pomáháme vytvářet a rozšiřovat," řekl Adam Rich, spoluzakladatel serveru Thrillist.com.

Podle údajů této internetové společnosti tvoří 96 procent z jejich 1,1 milionu klientů absolventi vysokých škol s ročním příjmem kolem 88 tisíc dolarů (asi 1,5 milionu korun) a polovina z nich vydělá za rok dokonce 100 tisíc dolarů (asi 1,7 milionu korun).

Internetové bulletiny serveru Thrillist.com vycházejí ve 12 různých verzích podle cílového města, třináctá verze vznikne brzy pro čtenáře v Seattlu a připravuje se i jeden celostátní časopis. Za rok 2009 jeho provozovatelé očekávají zisk mezi pěti až deseti miliony dolarů.

"Dnešní mladí muži nechtějí pracně vyhledávat informace. To, co skutečně potřebují, je přítel, kterému mohou zavolat a dozvědět se, co chtějí. My jsme jejich přítelem. Naši inzerenti to vědí, a proto u nás zadávají reklamy," vysvětluje Lance Broumand, zakladatel Urbandaddy.com.

Obsah obou těchto oblíbených bulletinů je záměrně poněkud odlišný. V Urbandaddy najde čtenář informace o exkluzivním a luxusním zboží, v Thrillistu spíše inspiraci pro zábavu a volný čas.

Obě společnosti často organizují akce, které jsou pro vybrané předplatitele zdarma. Většinou je výrazně sponzorují inzerenti, kteří tak mají možnost propagovat zboží nejen na stránkách bulletinu.

Výdělky z inzerce uveřejněné v tištěných časopisech poklesly v Americe letos za prvních šest měsíců o 21 procent ve srovnání se stejným obdobím v roce 2008.

Oproti tomu podle údajů společnosti eMarketer výdělky z internetové reklamy vzrostly v Americe v letošním roce o 4,5 procenta.

Peter Hunsinger, vydavatel tištěného pánského časopisu GQ, nemá obavy z budoucnosti. "Říci, že e-mailové bulletiny jsou hrozbou pro naše časopisy, je jako tvrdit, že prodávání falešných hodinek Rolex na rohu ulice může vzít předmět podnikání samotné firmě Rolex," vysvětluje.