Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zavádí na český trh Octavii s pohonem na zkapalněný ropný plyn (LPG). Vůz je k dispozici jako liftback i combi. Základní cena klasické verze s motorem o objemu 1,6 litru je 419.900 korun, kombi se prodává za 459.900 korun. Auta s klasickým benzinovým motorem jsou zhruba o 35.000 korun levnější. Vozy lze objednat ihned, řekl ČTK mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

LPG představuje ekologickou alternativu ke klasickým vznětovým a zážehovým agregátům. Octavia LPG a Octavia Combi LPG je postavena na bázi benzinového motoru, který spaluje jak bezolovnatý benzin, tak LPG. "Škoda Auto je v současnosti jediným výrobcem na českém trhu, který originální systém LPG nabízí v sériové výrobě včetně všech garancí," řekl mluvčí.

Nádrže na LPG o objemu 44 litrů se nachází v prohlubni pro rezervní kolo, které bylo nahrazenou sadou na lepení pneumatik. Nádrže umožňují jak automatické, tak manuální přepínání mezi oběma provozy. Jejich součástí je bezpečnostní elektromagnetický ventil. "Reakce motoru jsou v obou režimech totožné a rozdíl ve výkonu prakticky neznatelný. Kombinace benzinu a LPG je zárukou jízdního komfortu, nízkých provozních nákladů a delšího dojezdu," podotkl Krauskopf.

Při spalování benzinu poskytuje motor výkon 75 kilowatt, při pohonu na LPG pak 72 kilowatt. Spotřeba benzinu činí 7,1 litru na 100 kilometrů, nebo 9,2 litrů LPG na 100 kilometrů. "Produkce emisí CO2 je na nízké úrovni - 149 g/km u LPG a 169 g/km pro benzinový režim," dodal mluvčí.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru