Největší tuzemská tabáková společnost Philip Morris v letošním prvním pololetí zvýšila konsolidovaný zisk po zdanění meziročně o 81,2 procenta na 1,1 miliardy korun. Tržby bez spotřební daně a DPH firmě vzrostly o 30,4 procenta na 5,5 miliardy korun, příznivě působily odbyt a ceny v České republice a měnové kurzy. Společnost o tom v pátek informovala v tiskové zprávě.

"Tržby i zisk byly ovlivněny vyššími objemy prodejů a příznivým cenovým vývojem oproti první polovině roku 2008, která byla nepříznivě poznamenána předzásobením trhu na konci roku 2007 před očekávaným zvýšením spotřební daně od ledna 2008," uvedl předseda představenstva a generální ředitel Philip Morris ČR Alvise Giustiniani. K dobrým hospodářským výsledkům podle něj přispělo rovněž zvýšení cen vybraných značek v letošním roce.

Negativní vliv provozních nákladů

Provozní zisk firmy meziročně vzrostl o 53 procenta na 1,5 miliardy. Nárůst částečně negativně ovlivnily zvýšené výrobní a provozní náklady.

Konsolidovaný zisk tabákové firmy před zdaněním vzrostl o 73,2 procenta na 1,4 miliardy korun. Tento výsledek příznivě ovlivnily také nižší nákladové úroky spojené s financováním předzásobení společnosti Philip Morris Slovakia pro letošní rok.

Podle analytiků ze skupiny Atlantik FT byly výsledky Philip Morris ČR lepší, než se čekalo, na všech úrovních, a to zejména díky lepším tržbám. V ČR se tržby firmy meziročně zvýšily o 81,3 procenta, zatímco Atlantik FT odhadoval růst o 67 procent. "V ČR se projevil především cenový efekt, kdy objem produkce byl lehce nižší než jsme očekávali," uvedl hlavní analytik Atlantik FT Milan Vaníček.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru