Ani rok nevydržela cestovní kancelář Fischer v Asociaci českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Firmě vadí některá mediální prohlášení člena prezidia a mluvčího asociace Tomio Okamury.

"Pan Okamura v poslední době poskytuje médiím názory, které nepřísluší asociaci, poškozují ji a ve svém důsledku jsou i v rozporu s kodexem asociace a cíli, které by měla prosazovat," píše cestovní kancelář asociaci v dopise.

Okamura údajně často vystupuje jako mluvčí kanceláří v problémech a "obhajuje jejich neetické chování". Jako příklad je v dopise uvedena kauza nedávno zkrachovalé CK Cool Travel. Asociace by měla podle představ vedení CK Fischer více pranýřovat nešvary, jako je například ponechání klientů v zahraničí.

Okamura: Fischer není týmový hráč

Okamura považuje odchod Fischera za škodu, "cestovka" však podle něj není týmovým hráčem. "Naše asociace má více než 200 členů a musíme hájit zájmy všech rovnovážně, aby byl zachován jednotný postup asociace," uvedl Okamura. Řekl také, že do vedení AČCKA se dostal už potřetí v tajné demokratické volbě. "Stejnou šanci má každý," dodal mluvčí asociace.

"Mně to opravdu velmi překvapuje a nerozumím tomu. S cestovní kanceláří Fischer spolupracujeme poměrně intenzivně a zejména pan Okamura je s nimi v kontaktu a konzultoval s nimi řadu mediálních témat," řekl prezident AČCKA Roman Škrabánek.

Podle mluvčího cestovky Daniela Plovajka se Fischer nechystá přestoupit ke konkurenční Asociaci cestovních kanceláří České republiky, odkud odešel koncem loňského roku. Mezi oběma profesními sdruženími navíc panuje řevnivost.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru