Zhruba tři stovky lidí z Ostravy a Brna stále čeká v Djerbě a v Tunisu, až je kancelář Sunny Days odveze domů z dovolené. Desítky jiných lidí zase čekají v Česku, aby na dovolenou odletěly.

Cestovní kancelář, jedna z větších podle počtu klientů, tvrdí, že zapomněla objednat dvě letadla. Majitel teď situaci řeší, podle infomací Asociace cestovních kanceláří, kam Sunny Days patří, by první část klientů z Čech měla odletět v neděli ve 23 hodin se společností SkyEurope. Druhá část poletí asi až v pondělí.

Nedluží. Zatím

Podle informací Tomia Okamury z asociace Sunny Days nedluží ČSA, se kterými má týdně 5 až 7 letů, a nedluží ani hotelům v Tunisku. "Naše asociace nezaznamenala, že by v Tunisku dlužila," řekl iHNed.cz Okamura.

Klienti v Tunisku jsou nyní ubytování v jejich hotelech a některým je poskytováno i stravování all inclusive. Podle toho, jak turisty citují některé servery, však přesto mezi klienty vládne velké rozčarování. S těmi klienty, kteří měli odletět z Česka, majitel o situaci jedná - nabízí jim proloužení pobytu, aby o nic nepřišli, nebo, když se musí vrátit zpátky v původním termínu, bude jim poskytnuta kompenzace, řekl Okamura.

Postup Sunny Days, že vybrala peníze a nezajistila odlet, Okamura označil za neprofesionální.

Na otázku, zda se může jednat o blížící se krach, Okamura řekl, že tato otázka je namístě, ale že pro majitele teď mluví, že společnost podle dostupných informací za služby nedluží a že majitel intenzivně komunikuje, aby situaci vyřešil.

Pobočky Sunny Days, které mají otevřeno v neděli, zatím prodávají zájezdy dál. "Máme jen jedno opožděné letadlo, ale jinak fungujeme normálně dál," řekla iHNed.cz pracovnice pobočky cestovní kanceláře v pražském centru Nový Smíchov.

Mluvčí ČSA, na jejíž chybu se majitel Sunny Dayy původně odvolával, popřela, že by aerolinky nezajistily nějakou objednávku pro cestovní kancelář. "Žádný charterový let z Brna ani Ostravy do Tuniska nebyl na tento víkend objednán žádnou cestovní kanceláří ani jiným zákazníkem. Na základě přání a platných smluv našich klientů byla do této destinace vypravena celkem tři letadla, všechna ale podle dohody a zcela podle plánu letěla z Prahy a do Prahy se také vracela," prohlásila Hana Hejsková (ČSA).

Drobné problémy s letadly měla Sunny Days i v loňské sezóně. Například lidé, kteří z Tuniska měli odletět do Prahy, přistáli v Brně, jiní klienti museli odletět o den později, než původně měli.

Sunny Days měla v roce 2007 cca 70 tisíc klientů, vloni 45 tisíc a letos opět o něco méně. Sunny Days je největším tuzemským operátorem pro Tunisko, každý druhý Čech přijel do Tuniska prostřednictvím této kanceláře.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru