Největšímu pivovaru na světě Anheuser-Busch InBev vzrostl ve druhém čtvrtletí zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) o 18,5 procenta na 3,596 miliardy dolarů (65 miliard korun). V druhé polovině roku však firma čeká slabší výkon.

Výsledky překonaly odhady analytiků dotazovaných agenturou Reuters, kteří očekávali zisk 3,221 miliardy dolarů. Objem prodeje se snížil o 1,1 procenta. V Brazílii se objem prodeje po loňském slabém létě zvýšil o sedm procent, ve střední a východní Evropě kvůli slabé poptávce klesl o 8,9 procenta. EBITDA v oblasti střední a východní Evropy však stoupl o 39 procent, a to díky vyšším cenám a nižším nákladům a na prodej a distribuci.

Zlepšení produktivity společnosti pomohlo

Celkové náklady na prodej se ve druhém čtvrtletí snížily o 5,6 procent. Společnosti pomohlo zlepšení produktivity. Skupina těžila také z nižších cen vstupů a příznivého vlivu vývoje směnných kurzů.

Anheuser-Busch InBev vznikl loni v listopadu, kdy belgický InBev dokončil převzetí amerického konkurenta Anheuser-Busch za 52 miliard dolarů. Severní Amerika se nyní na příjmech celé skupiny podílí 40 procenty. Hrubý provozní zisk v Severní Americe stoupl o 26,3 procenta.

Mezi hlavní značky firmy patří Bud a Budweiser, Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma. Na českém trhu s pivem má nyní AB InBev se značkami Staropramen, Ostravar a Braník asi patnáctiprocentní podíl. O značky Bud a Budweiser vedl Anheuser-Busch před spojením řadu let několik právních sporů s českobudějovickým Budvarem.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru