Generátor má už za sebou dlouhou cestu. Vyroben byl v Jižní Koreji a přivezen námořní lodí do Rotterdamu. Odtud cestoval říční lodí po Rýnu a Mosele do Longuiche v Sársku, kde byl přeložen na gigantický podvalník a dovezen na frankfurtské letiště Hahn. Toto letiště bylo zvoleno jen proto, že bylo přístupné pro nadměrný podvalník. K zádi letadla musela být vybudována zvláštní rampa, jejíž pomocí speciální jeřáby dostaly generátor do nákladového prostoru.

Původně se s rekordním letem počítalo již 2. srpna, objemnost nákladu však způsobovala po trase řadu drobných zdržení. I dnešní překládání do letadla mělo být podle plánu hotovo během dopoledne, nakonec se protáhlo do večera.

Rekordně nejtěžší náklad, který Antonov 225 dosud přepravil, vážil 247 tun. Byly to mechanické součásti pro ropovod, které v červnu 2004 vezl z Prahy do Taškentu. Nynější náklad v podobě elektrárenského generátoru je sice zřetelně lehčí, ale zato jde o jediný obrovský kus, s nímž je manipulace mnohem obtížnější.

Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa moderních technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru