Čistý zisk švédské mediální společnosti Modern Times Group (MTG), která je majitelem tuzemské televize Prima, se ve druhém čtvrtletí snížil o 73 procent na 436 milionů švédských korun (zhruba miliarda Kč) z 1,6 miliardy SEK před rokem, kdy byly výsledky podpořeny příjmem z prodeje ruské DTV Group. Oznámila to ve čtvtek firma. Tržby však stouply o osm procent na 3,58 miliardy SEK.

V České republice se tržby firmy ve 2. čtvrtletí snížily o 11 procent na 254 milionů SEK. Provozní zisk z českých aktivit mírně klesl na 24 milionů SEK z loňských 25 milionů SEK. Pokles odrážel pokračující slabost trhu s reklamou. Loni byly navíc tržby podpořeny mistrovstvím Evropy ve fotbalu.

Podle sdělení generálního ředitele Primy Marka Singera na čtvrteční tiskové konferenci měla televize příjem z reklamy za první pololetí letošního roku nižší zhruba o 20 procent. "V průběhu léta se ztráty vůči minulému roku snižují, což je sice pozitivní zpráva, ale zatím nemohu nijak odhadovat nějaký další průběh. Věřím jen, že v příštím roce se dostaneme na úroveň roku 2008," řekl Singer.

Majiteli TV Prima klesl čtvrtletní zisk o 60 procent - čtěte ZDE

Sledovanost televize Prima ve 2. čtvrtletí stoupla na 21,6 procenta z 20,8 procenta před rokem. Televize začátkem dubna spustila nový kanál Prima COOL, jehož sledovanost u lidí ve věku od 15 do 54 let v červnu dosáhla jednoho procenta.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru