Americké společnosti Microsoft a Yahoo se dohodly na partnerství v oblasti internetového vyhledávání a reklamy. Obě firmy to oznámily v oficiálních prohlášeních. Jejich krok je dosud bezprecedentním pokusem oslabit dominantní postavení, které si vydobyl největší internetový vyhledávač Google na trhu s internetovou reklamou.

Je to zpráva překvapivá z toho důvodu, že Microsoft loni v květnu stáhl svoji nabídku na převzetí Yahoo za 47,5 miliardy dolarů (855 miliard korun). Vedení Yahoo ji považovalo za příliš nízkou, odmítlo ji a vztahy s Misrosoftem byly spíše napjaté. Vedení nepřijalo ani pozdější návrh Microsoftu na koupi pouhého internetového vyhledávače.

 

 

Útok na Google však Microsoft a Yahoo opět spojil. Google je jedničkou v internetovém vyhledávání, podle údajů výzkumné firmy comScore ovládá 67 procent trhu. Na druhém místě je s obrovským odstupem Yahoo s tržním podílem pouhých osm procent. Tržní podíl Microsoftu činí tři procenta, napsala agentura AP.

Microsoft je největším výrobcem softwaru na světě, podobně jako další firmy se však potýká s důsledky světové hospodářské a finanční krize. Tržby společnosti vykázaly v uplynulém finančním roce první pokles od vstupu firmy na burzu v roce 1986.