Prodej japonské automobilky Toyota Motor se v prvním pololetí propadl o 26 procent na 3,56 milionu vozů. Důvodem je vliv hospodářské recese, která zasáhla poptávku. Firma však zůstala jedničkou na světovém automobilovém trhu. Informovala o tom agentura AP.

Toyota nicméně v prodeji předstihla amerického konkurenta General Motors pouze o zhruba 10 000 vozů. GM již dříve oznámila, že její prodej v pololetí klesl o 15 procent na 3,55 milionu vozů.

Toyota Motor snížila výrobu o 38,8 procent, přesto bude vracet úder - čtěte ZDE

Největší automobilka světa Toyota oznámila obří ztrátu. A bude hůř, přiznává - čtěte ZDE

Celosvětová produkce Toyoty v pololetí klesla o více než 40 procent na 2,97 milionu vozů. V samotném červnu se snížila o necelých 24 procent. "Ačkoli měsíční prodej a produkce zůstávají slabší než loni, jsou tu známky oživení," řekl k tomu mluvčí společnosti.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru