Po pražských kolejích dnes začala ve zkušebním provozu jezdit první tramvaj ŠKODA ForCity (ŠKODA 15T) vyrobená ve Škodě Transportation.

Nový nízkopodlažní vůz bude testován do počátku září a koncem roku zahájí v Praze pravidelný provoz. Tramvaj už byla testována od března na trasách plzeňského dopravního podniku, když předtím splnila podmínky stanovené Drážním úřadem.

Nových 250 vozů se stane páteří tramvajové dopravy v Praze, kapacitně nahradí 500 starých vozidel T3, které tak z pražských kolejí postupně zmizí

Škoda 15T dnes vyjela k hodinové jízdě z hostivařských dílen pražského dopravního podniku, kde byly nedávno zahájeny jeho technické a bezpečnostní prohlídky.

"První testy prověří spotřebu elektřiny. Další zahrnují měření, jejichž cílem je prokázat schopnost řádně fungovat v běžném pražském provozu," uvedl Novák. Nové tramvaje budou jezdit nejprve bez cestujících.

Po úspěšných zkouškách obdrží prototypy potřebná osvědčení státních institucí, například Drážního úřadu.

První série 32 kusů má být vyrobena do konce prosince 2010. Tramvaje Škoda se budou sériově vyrábět a dodávat v letech 2010 až 2017, uvedl Novák.

 FOTOGALERIE:  Podívejte se, jak nová tramvaj vypadá
(článek pokračuje pod galerií)


"ForCity je naší první zcela nízkopodlažní tramvají," řekl při spuštění zkušebního provozu v Plzni generální ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek. Vůz s výrobním označení Š 15T má 100 procent podlahy téměř v úrovni nástupních ostrůvků. Obsahuje několik neobvyklých technických řešení, zejména nové nízké podvozky uložené pod kloubovým spojením článků tramvaje.

Tříčlánková jednosměrná tramvaj je navržena pro 61 sedících a 239 stojících cestujících. Je dlouhá 31,4 metru, široká 2,46 m a výška vozu se sběračem je 3,6 m. Maximální dovolená rychlost je 60 km/hod.

Maximální dovolená rychlost, která je elektronicky omezena, je 60 kilometrů v hodině, vnitřní vybavení odpovídá požadavkům zákazníka. Autorem designu je architekt Patrik Kotas.