Čistý zisk americké internetové společnosti Yahoo ve druhém čtvrtletí stoupl zhruba o osm procent na 141,4 milionu dolarů (2,6 miliardy Kč), protože pokles tržeb byl kompenzován snížením nákladů. Oznámila to v noci na středu firma.

Tržby společnosti se propadly o 13 procent na 1,57 miliardy dolarů kvůli slabšímu zájmu o internetovou reklamu. Firma uvedla, že během třetího čtvrtletí vynaloží minimálně 75 milionů dolarů na propagaci, najme více inženýrů a zlepší některé služby.

Společnost se rovněž vzdá zakázek na internetovou reklamu, kterou považuje za "nepřístojnou", v hodnotě 75 milionů dolarů. Tyto kroky by mohly zasáhnout zisk za třetí čtvrtletí, pokud poptávka po internetové reklamě neoživí, napsala agentura AP.

Posílení role

Společnost Yahoo tento týden představila přepracovanou úvodní stránku svého internetového serveru, která by měla uživatelům zjednodušit práci. Tento krok má podle internetového serveru BBC posílit pozici firmy v roli předního internetového portálu.

V poslední době se v médiích objevily spekulace o tom, že se společnost Yahoo blíží k dohodě o partnerství se softwarovým gigantem Microsoft v oblasti internetového vyhledávání a reklamy. Generální ředitelka Yahoo Carol Bartzová se však k těmto zprávám nevyjádřila, napsala agentura Reuters.
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru