Policie odložila podzimní propad země ve Stromovce v Praze, viníka nenašla. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí pražské policie Eva Miklíková. Půda ve Stromovce se v říjnu loňského roku při ražbě tunelu Blanka propadla již podruhé. Poprvé se tak stalo loni v květnu, i tenkrát policie případ odložila. Tunel Blanka pro pražský magistrát staví společnost Metrostav.

"Policie došla k závěru, že nebyla zjištěna konkrétní osoba, která by nesla za nehodu odpovědnost," řekla Miklíková k výsledkům vyšetřování.

Rozhodnutí se nelíbí Martinu Stránskému z neziskové organizace Arnika, která podala kvůli propadu trestní oznámení. "Vnímám to negativně. Někdo za tak velkou stavbu musí být zodpovědný," řekl Stránský s tím, že by proto neměl být problém viníka dohledat.

Podle Stránského má stavba silnou politickou podporu na pražském magistrátu. "Asi není vůle viníka hledat," říká.

Trestní oznámení na neznámého pachatele na podzim podal na popud primátora Pavla Béma (ODS) i pražský magistrát. "Podruhé se to stát nesmí. Považuji to za něco neuvěřitelného a žádám nejpřísnější potrestání," řekl několik hodin po propadu Bém.

Teď už ale pražský magistrát mluví jinak. "Je to rozhodnutí policie, které je pro nás platné a budeme ho respektovat," komentoval výsledek policejního pátrání tiskový mluvčí magistrátu Jiří Wolf.

Žádný zraněný. Jen šťastná náhoda

Půda se ve Stromovce propadla nedaleko bývalé Šlechtovy restaurace, na místě vznikl kráter o průměru zhruba 30 metrů, nikdo nebyl zraněn. To ale řada lidí považuje pouze za šťastnou náhodu, protože se nehoda stala o víkendu, kdy Stromovku navštěvuje mnoho Pražanů. Jen asi 50 metrů daleko od říjnové nehody se tunel propadl již v květnu.

Báňský úřad po nehodě Metrostavu zakázal další ražbu, společnost musela nejdříve zpevnit nadloží zbývající části, kterou musí ve Stromovce prorazit. S další ražbou Metrostav začal na začátku dubna, termín dokončení tunelového komplexu Blanka to podle jeho zástupců neovlivní. Báňský úřad také zahájil kvůli propadu správní řízení, jeho výsledek není znám.

Výstavba severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu mezi Špejcharem a křižovatkou Pelc-Tyrolka začala loni. Silnice povede tunely pod Letnou a pod Stromovkou. Náklady na stavební práce budou 21,2 miliardy korun, technologie budou stát dalších 4,5 miliardy korun. Silnice budou dokončeny v roce 2011.