Jako první zavedla elektronické faktury v září minulého roku elektrárenská skupina ČEZ, v květnu ji následoval dodavatel elektřiny E.ON.

Elektronickou fakturaci mohou u těchto tří distribučních firem využít pouze zákazníci České spořitelny, kteří mají přístup k internetovému bankovnictví. Ti mohou požádat svého dodavatele, aby jim fakturu zasílal přímo do internetového bankovnictví. Doručenou elektronickou fakturu pak zákazník uhradí prostřednictvím předvyplněného platebního příkazu. Tím se má předejít chybám při zadávání platebního příkazu.

Podle člena představenstva společnosti RWE Transgas Tomáše Varcopa by mohlo elektronickou službu využít přes 300 000 zákazníků RWE, kteří jsou zároveň klienty České spořitelny. Skupina RWE v České republice dodává zemní plyn více než 2,3 milionu konečných zákazníků.
Mluvčí společnosti ČEZ Ladislav Kříž v úterý sdělil, že službu elektronických faktur využívá necelý rok od jejího spuštění téměř 12 000 klientů. "Zájem s postupem času poroste, tak jak služba vchází v patrnost," dodal Kříž. Skupina ČEZ při zavedení elektronické fakturace odhadovala, že přístup k internetovému bankovnictví u České spořitelny má více než 400 000 jejích zákazníků.

Bezpečnost elektronických faktur je podle Varcopa z RWE plně zajištěna. "Faktury jsou daňovým dokladem a budou opatřeny elektronickou značkou, podle které zákazníci poznají, že faktura je pravá."