Společnosti Hornbach Baumarkt CS, která v Česku provozuje šest stejnojmenných hobbymarketů, v hospodářském roce 2008/2009 vzrostl čistý zisk na 484 milionů korun z předchozích 402,6 milionu korun. Účetní rok hobbymarketů Hornbach začíná v březnu a končí následující rok v únoru. Informace vyplývá z účetní závěrky firmy, která byla zveřejněna ve Sbírce listin.

Hobbymarkety Hornbach, které nabízejí sortiment zaměřený na stavbu, dílnu a zahradu, v účetním roce 2008/2009 zvýšily i tržby, a to na 5,42 miliardy korun z 5,1 miliardy korun v roce předchozím.

Společnost Hornbach Baumarkt CS patří do stejnojmenné německé skupiny a svůj první hobbymarket otevřela v Česku v roce 1998. Do roku 2015 hodlá Hornbach na tuzemském trhu postavit další čtyři prodejny pro kutily a zahrádkáře, například v Plzni a Ostravě. "Zároveň také prověřujeme lokality pro další markety v Praze, Brně a Českých Budějovicích," uvedl loni na podzim předseda představenstva společnosti Albrecht Hornbach.

Tržby vzrostly o 4,5 miliardy

Čeští kutilové a zahrádkáři loni v pěti největších hobbymarketových řetězcích podle údajů Incoma GfK a časopisu Moderní obchod utratili rekordních 29,8 miliardy korun. Tržby hobbymarketů se tak v roce 2008 meziročně zvýšily o 4,5 miliardy korun, což bylo nejrychlejší tempo za posledních několik let. Na konci loňského roku v Česku fungovalo 113 hobbymarketů a ve srovnání s rokem 2007 jich bylo o šest více.

O první místo na žebříčku největších hobbymarketů se loni dělilo 27 prodejen OBI a 23 hobbymarketů Baumax, jejichž odhadované tržby činily shodně 8,5 miliardy korun. Třetí místo připadlo prodejnám Hornbach Baumarkt. Čtvrtá byla s tržbami 3,4 miliardy korun síť 52 prodejen Mountfield a pátá skončila společnost Bauhaus, jejíž tržby obnášely 2,6 miliardy korun.

Obliba hobbymarketů v Česku roste a již v nich pravidelně nakupuje více než polovina českých kutilů a zahrádkářů. Například v roce 2005 jim podle průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha dávalo přednost 57 procent zákazníků. V roce 2000 přitom tento ukazatel činil 40 procent. Hobbymarkety podle některých odborníků mohou nyní těžit z hospodářské krize. Češi totiž prý odkládají nákup nových věcí na lepší časy a raději opravují ty starší, které ještě mohou dobře sloužit.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru