Není to zdaleka první oběť těžké situace na inzertním trhu, s níž se potýkají média v České republice. A ani poslední, dodávají znalci.
Yellow, alespoň podle čísel, které udává jeho vydavatel, mladé ženy zaujal. Prodaný náklad vystoupal v průměru nad 55 tisíc kusů. Jenže mladé ženy jako čtenářky nazaujaly dost inzerentů a to přivodilo pád tiskoviny, která vycházela pět let.
Podle statistiky Unie vydavatelů Yellow letos do konce května utržil za reklamu přes 16 milionů korun.
Další zastavené časopisy
Podle koordinátora Unie vydavatelů Jana Pochmana je však důvod zrušení časopisu ještě jinde. "Yellow byl podobným časopisem z hlediska cílové skupiny a formy, jako je titul Joy konkurenčního vydavatelství Burda Praha, což přispělo k jeho zániku," řekl Pochman.
Jenže i Vydavatelství Burda Praha už zastavilo vydávání jednoho z časopisů. Byl jím Šťastný Jim, který vycházel osm let. Také tady byly důvody jasné: pokles nákladu, nedostatek inzerce.
BLOG: Nová situace. Novináři na dlažbě. A lidé z reklamy také. - čtěte ZDE
BLOG: K čemu je praseti Excel (o budoucnosti médií) - čtěte ZDE
Letos už takto skončil i měsíčník o filmech Premiere. K mání už je pouze na internetu.
Tam ostatně utíkají média i ve světě, kde krize dopadá ještě tíživěji.