Nejmenší tuzemský operátor mění výhody studentům. Zruší ztrátovou službu SMS Grátis, s níž dostávali mladí volné textové zprávy výměnou za reklamu a nabídne jim mobilní internet a speciální balíček s kreditem volání.

Paušál SMS Grátis byl přitom první vlaštovkou mobilní reklamy a Vodafone ji v Česku testoval pro použití v dalších zemích, v nichž působí. "Dnes tento model provozují už v sedmnácti zemích světa. Služba pomohla nastartovat mobilní reklamu, teď ale máme pro studenty novou nabídku zohledňující jejich aktuální potřeby," říká šéf oddělení mobilní reklamy Vodafonu Tomáš Mátl a dodává, že mobilní internet zajímá v současné době inzerenty mnohonásobně více než SMS reklama.

Také proto provoz paušálu, který má nastavený přibližně osmdesát tisíc uživatelů, ale používá jej jen polovina z nich, skončí 19. srpna.

"Nejsou inzerenti, SMS reklama nám dělá jen dvě procenta celkových reklamních příjmů," vysvětluje Mátl.

Celý trh s mobilní reklamou by přitom měl stále růst. Střízlivé odhady operátorů totiž tvrdí, že se v něm letos protočí minimálně sto milionů korun. A další příjmy lákají i zbylé operátory.

T-Mobile například nabídl v březnu inzerentům službu, díky níž mohou posílat reklamní textové a multimediální zprávy. Prozatím se však jedná o pilotní provoz a jeho výsledky chce operátor představit ještě v průběhu června.

Telefónica O2 zase zprovoznila službu Kvído, která nabízí volání a textové zprávy zdarma za poslech patnáctivteřinových reklamních spotů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru