Do dalšího kola soutěže na prodloužení pražského metra ze stanice Dejvická do Motola postoupilo sdružení firem Metrostav a Hochtief CZ a samostatně společnosti OHL SŽ a Strabag. Řekl to mluvčí Hochtiefu Petr Hlavatý.

"Dnes se otevíraly obálky s podanými návrhy, nicméně se neřešila cenová nabídka," uvedl Hlavatý. Mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený pouze potvrdil, že komise otevřela obálky, bližší informace však nesdělil. Vzhledem k tomu, že by se mělo začít stavět již letos v prosinci, měl by být podle Pečeného konečný vítěz známý "relativně brzy", konkrétní datum však neupřesnil.

Pražské zastupitelstvo minulý týden schválilo, že do roku 2015 uvolní na prodloužení metra trasy A celkem 10,7 miliardy korun. Nejvíce peněz bude muset město najít v letech 2013 a 2014, kdy by měla výstavba metra městskou kasu stát 8,7 miliardy korun. Do té doby půjde většina financí z operačního programu Doprava.

Město ale bude muset počítat také s inflací, s jejím zohledněním by se náklady mohly vyšplhat až na 21,6 miliardy korun. Dalších 1,735 miliardy Kč si vyžádá obnova vozů.

Prodloužení trasy metra A v délce 12,9 kilometru bude rozděleno do tří etap. První bude dlouhá asi šest kilometrů a povede ze stanice Dejvická přes stanice Červený Vrch, Veleslavín a Petřiny do Motola. Druhá, celkem 4,3 kilometru dlouhá etapa, napojí stanice Bílá Hora, Dědina a Dlouhá Míle. Poslední a nejkratší úsek bude zahrnovat stanice Staré Letiště a Letiště Ruzyně.