Banky přes rostoucí využívání internetového bankovnictví stále více investují do pobočkové sítě. Například u GE Money Bank má v budoucnu hned u vstupu do pobočky klienty vítat zaměstnanec banky, elektronický pořadník má zamezit frontám a k dispozici má být vzdělávací knihovna nebo hračky pro děti. Zatím takto fungují tři pobočky v Praze a v Brně. Na dnešní tiskové konferenci to uvedli zástupci GE Money Bank.

Nový zákon: Když ztratíte platební kartu nebo mobil, můžete být klidní - čtěte ZDE

Kam s penězi, když je krize - čtěte ZDE

Potvrzuje to chování i jiných peněžních ústavů. Česká spořitelna letos rozšířila svou obchodní síť o deset nových poboček a další desítku obchodních míst zmodernizovala. Banka s největším počtem klientů v zemi zároveň v březnu představila nová vyvolávací zařízení s dotykovou obrazovkou. Komerční banka v prvním čtvrtletí zase otevřela pobočky v Olomouci a v Brně. 

příjemnější prostředí

Pobočky jsou pro úspěch banky životně důležité a jsou nejlepší příležitostí pro vybudování dlouhodobých vztahů se zákazníky, říká ředitel marketingu GE Money Bank Ian Forrest. Nové pobočky mají proto za cíl vytvořit příjemnější prostředí, urychlit obsluhu a čekání a nabídnout prostor pro řešení potřeb klientů.

Provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com Patrik Nacher by ještě před několika lety tomu, že budou banky takto přemýšlet o svých klientech na pobočkách, nevěřil. "Myslel jsem, že s rozvojem internetu bude čekat pobočky spíš zánik. Ale je tomu spíš naopak. A je to hlavně tím, že si to žádají klienti," míní.

GE Money Bank, šestá největší banka v tuzemsku podle objemu aktiv, má nyní 221 poboček. Všechny ale nový vzhled zřejmě nečeká. Přednost budou mít více vytížená obchodní místa ve větších městech.