Síť autobazarů AAA Auto prodala v prvním letošním čtvrtletí 8 924 ojetých aut, což je meziročně o zhruba 48 procent méně. Na poklesu se projevily dopady ekonomické krize i uzavírání ztrátových poboček v Maďarsku, Polsku a Rumunsku. Firma o tom informovala v pátek na svých webových stránkách.

Snížení objemu prodejů bylo podle generálního ředitele Anthony Dennyho součástí rozhodnutí společnosti zaměřit se místo na generování vysokých objemů prodaných aut na ziskovost. Výsledky hospodaření firma zveřejní příští pátek.

"Skutečnost, že jsou prodeje za první čtvrtletí na zhruba poloviční úrovni ve srovnání s loňským rokem, odráží rozhodnutí společnosti uzavřít ztrátové pobočky včetně všech svých zahraničních provozů v Maďarsku, Polsku a Rumunsku. Tato strategie, kdy jsme se zaměřili na náš nejsilnější český a slovenský trh a na nejlikvidnější modely aut, nám umožnila návrat zpět do zisku," uvedl generální ředitel skupiny AAA Auto Anthony James Denny.

V Česku se prodalo nejvíce vozů

Společnost podle něj dosáhla bodu zvratu v České republice i na Slovensku na přelomu druhého čtvrtletí, a od té doby je už zisková. "Jsou to velmi povzbudivé výsledky utvrzující nás v tom, že naše rozhodnutí dočasně opustit naše zahraniční trhy a zaměřit se místo růstu na ziskovost bylo správné," dodal Denny.

Nejvíce vozů prodala skupina v České republice, kde prodala 6 645 aut, tedy 74 procent celkových prodejů skupiny. Na Slovensku prodala 1 931 aut. V pobočkách v Rumunsku a v Maďarsku, které zavírala během čtvrtletí, prodala 348 vozů. Áčka působí na trhu 16 let. Nyní provozují síť 29 poboček v Česku a na Slovensku. Akcie firmy se obchodují na pražské a budapešťské burze.