Celosvětové výdaje na reklamu v letošním roce kvůli ekonomickým problémům klesnou o 6,9 procenta na 453 miliard dolarů (zhruba devět bilionů Kč). To je prognóza mediální společnosti ZenithOptimedia. Ta k tomu dodává, že nárůst by měly zaznamenat pouze výdaje na internetovou reklamu. Nejvýraznější regionální pokles podle prognózy vykáže střední a východní Evropa.

Společnost ZenithOptimedia ještě v prosinci očekávala, že trh s reklamou bude v letošním roce stagnovat. "Od zveřejnění naší poslední prognózy se situace na světovém trhu s reklamou ovšem výrazně zhoršila," uvedla firma. Dodala však, že v příštím roce by mohly výdaje na reklamu oživit.

Reklama dnes a zítra

"V tomto okamžiku očekáváme v roce 2010 nárůst světových výdajů na reklamu o 1,5 procenta následovaný nárůstem o 4,5 procenta v roce 2011. Tyto prognózy však budou upraveny ve světle nových informací," upozornila společnost.

Výdaje na televizní reklamu letos podle prognózy klesnou o 5,5 procenta a výdaje na novinovou reklamu dokonce o 12 procent. Výdaje na reklamu na internetu by se však měly zvýšit o 8,6 procenta. Tempo jejich růstu by tak nicméně zpomalilo z loňských 20,9 procenta, napsala agentura Reuters.

V Severní Americe, která je největším trhem s reklamou na světě, očekává ZenithOptimedia pokles výdajů o 8,3 procenta na 166 miliard dolarů. Ve střední a východní Evropě by se měly výdaje propadnout dokonce o 13,9 procenta kvůli nižšímu kurzu místních měn a horším dlouhodobým vyhlídkám některých trhů.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru