Zisk světově největší pivovarnické skupiny Anheuser-Busch InBev loni stoupl o 6,9 procenta na 5,33 miliardy eur (asi 145 miliard korun). Efekt ze spojení americké a belgické skupiny, které se uzavřelo loni v listopadu, podnik nyní odhaduje na 2,25 miliardy dolarů. Uvedl to ve čtvrteční výsledkové zprávě. Uvedený výsledek je provozní zisk EBITDA. AB InBev podniká i v Česku.

Tržby skupiny AB InBev za loňský rok vzrostly o 12 procent na 16,1 miliardy eur. V roce 2007 dosáhly 14,43 miliardy eur.

Celková výroba piva loni stagnovala; výstav klesl o 0,3 procenta. U značek, na které se skupina soustředí, ale stoupl o 2,6 procenta. Produkci nealkoholických nápojů podnik zvýšil o 4,9 procenta.

Největší výrobce piva na světě Anheuser-Busch InBev vznikl loni v listopadu poté, co belgický InBev dokončil převzetí amerického konkurenta Anheuser-Busch. InBev vznikl v roce 2004 spojením belgického pivovaru Interbrew a brazilské nápojové společnosti AmBev.

Více o tématu - čtěte ZDE

Mezi hlavní značky firmy patří Bud a Budweiser, Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma. Na českém trhu s pivem má nyní Anheuser-Busch InBev se značkami Staropramen, Ostravar a Braník asi patnáctiprocentní podíl. O značky Bud a Budweiser vedl Anheuser-Busch před spojením řadu let několik právních sporů s českobudějovickým Budvarem.

Skupina nevylučuje, že opustí český trh. Po loňském spojení shromažďuje peníze na úhradu akvizice a chce je získat i prodejem části svých pivovarů v Evropě. Podle informací Hospodářských novin z konce února se chystá prodat i Pivovary Staropramen.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru