Ve finále ankety serveru www.bankovnipoplatky.com pro zpoplatnění nadměrného vkladu hlasovala třetina účastníků z Česka a Slovenska. Na druhém místě skončil s 23 procenty poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet a třetí byl poplatek za připsání úroku, pro který hlasovalo 18,5 procenta účastníků ankety. Informoval o tom provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com Patrik Nacher

Celkem ve čtvrtém ročníku ankety hlasovalo 33 726 bankovních klientů. Ve finálovém kole se ankety zúčastnilo 5783 respondentů. Z Česka hlasovalo 4095 lidí a ze Slovenska přišlo 1688 hlasů. "Pořadí na prvních třech místech bylo v ČR a SR naprosto totožné," podotkl Nacher.

Čtěte také

V prvním ročníku ankety návštěvníci webu zcela suverénně zvolili za vítěze poplatek za příchozí platbu. Ve druhém ročníku zvítězil poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky. Loni to byl poplatek za vedení běžného účtu. Pro čtvrtý ročník ankety organizátoři nezařadili vítěze předchozích tří ročníků, aby měly šanci vyhrát i jiné absurdní poplatky.

Na většinu nejabsurdnějších bankovních poplatků podle Nachera banky různými způsoby reagovaly, ať už jejich snížením, úpravou či úplným zrušením. Řada z bank, však "absurdní poplatky" svým klientům nadále účtuje.

Výsledky finálového hlasování:

1. poplatek za nadměrný vklad 33,17 procenta hlasů
2. poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet 23,02 procenta hlasů
3. poplatek za připsání úroku19,93 procenta hlasů
4. poplatek za vložení variab. symbolu do příkazu k úhradě 12,80 procenta hlasů
5. poplatek za předčasně splacený úvěr 12,57 procenta hlasů

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru