ceny-zivnostnik-roku-firma-roku__192x128_.jpgFirmou roku se stala obalová společnost Servisbal s. r. o. z Dobrušky. Ocenění Vodafone Firma roku se tak po dvou letech přesunulo ze středních Čech do Královéhradeckého kraje. Vítěze dekoroval na čtvrtečním vyhlášení Petr Šimůnek, šéfredaktor Hospodářských novin.

Obalová firma, která klade důraz na poradenský servis a kvalitu poskytovaných služeb, vystřídala průhonickou slévárnu a strojírnu Beneš a Lát, která zvítězila loni. Servisbalu konkurovaly například podniky zabývající se výrobou zdravotních matrací, speciálních produktů z konopí, vývojem účetního software a nebo vyučováním cizích jazyků.

Servisbal - vítěz Vodafone Firma roku 2008

Zabodovali uzenáři z Moravy

Titul nejlepšího živnostníka v soutěži Makro Živnostník roku si odnesla Jaroslava Klemensová, majitelka uzenářské firmy Masoma z Moravskoslezského kraje. V kategorii "soutěžila“ s výrobcem vitráží, zpracovatelem mléka či kamnařem. Celkově tu ruční výroba měla poměrně silné zastoupení. Letošní ročník se vyznačoval vysokou rozmanitostí přihlášených subjektů.

Jaroslava Klemensová - vítězka Makro Živnostník roku 2008

Rebelem je unikátní hostinský

Aby pořadatelé finále oživili, nově zavedli kategorii Byznys Rebel 2008. Zde se zaměřují na firmy, které se snaží "dělat věci jinak", nabízejí nadstandardní služby a nebo se snaží spotřebitelům vyjít vstříc, ať už v přehlednosti cen nebo poskytování záruk.

Rebelem roku se stal The PUB Franchising z Plzně, provozovatel známých samoobslužných výčepů.

The Pub Franchising - vítěz Byznys Rebel roku 2008

Zvýšit zájem o podnikání

Průběh letošního, v pořadí třetího ročníku se shodoval s těmi předchozími. Do celostátního finále postoupilo čtrnáct krajských vítězů, mezi nimiž rozhodovala v případě podnikatelů odborná porota. Živnostníka roku zvolili čtenáři prostřednictvím SMS zpráv. Rozhodujícím kritériem vývěru vítěze nebyly pouze ekonomické ukazatele, nýbrž kvalita nabízených služeb a schopnost managerů reprezentovat podnik.

Čtěte, jak dopadla soutěž loni

Přestože se o udělování cen mluví v souvislosti s výběrem těch nejlepších, hlavní cíl podle pořadatelů spočívá především v prezentaci soukromých aktivit firem, které se snaží zvýšit zájem veřejnosti o podnikání.

Podle marketingové specialistky společnosti Vodafone, která je partnerem Firmy roku 2008 mají účastníci jedinečnou možnost zviditelnit se v médiích, propagovat svoji činnost a oslovit potenciální zákazníky, kteří se o nich zpravidla jinak než na základě referencí nedozví.

Podívejte se na kompletní přehled vítězů
(po kliknutí se vám tabulka zvětší)

081121_19p.jpg

V případě živnostníků je podle PR manažerky Makro Cash & Carry tato reklama důležitá obzvlášť proto, že se o této formě podnikání příliš nemluví a sebemenší prezentace jim pomůže prosadit se ve vysoce konkurenčním prostředí a dostat se do podvědomí zákazníků.

Podívejte se na fotogalerii ze slavnostního vyhlášení