Pokud odborový svaz německých strojvůdců (GDL) zahájí stávku, německé dráhy Deutsche Bahn (DB) jsou připravené pokrýt výpadky vlaků. Pro dnešní vydání týdeníku Bild am Sonntag to řekl zástupce DB Georg Brunnhuber.

Němečtí strojvůdci ohlásili na 7. ledna neomezenou stávku, která zasáhne jak nákladní tak i osobní dopravu. Jednání, na nichž se před dvěma týdny dohodl GDL s vedením společnosti Deutsche Bahn (DB), ztroskotala. "Na vině jsou státní dráhy, šlo jim hlavně o efekt a nikoli o dohodu," řekl stanici ARD odborářský předák Manfred Schell, který usiluje o navýšení mezd.

Odboráři požadovali růst mezd až o třetinu

"Dráhy udělají všechno pro to, aby se konflikt vyřešil," řekl Brunnhuber. "Pokud však bude GDL trvat na svém, jsme připravení. Můžeme nasadit asi 1000 náhradních strojvůdců, takže bude moci jet až 80 procent vlaků," dodal.

Stávky v Německu probíhají už od léta a během této série prožilo Německo největší železniční stávku v historii. Původní požadavky odborářů na zvýšení mezd o 31 procent se zmírnily na 10 až 15 procent. Na to by DB sice přistoupily, ale požadují za to delší pracovní dobu.

Kromě zvýšení platů si chce GDL, nejmenší z německých drážních odborových svazů, vydobýt i samostatnou tarifní smlouvu. DB to však odmítají, protože chtějí zachovat jednotný tarifní systém v celém koncernu. Se všemi ostatními odborovými organizacemi už DB uzavřely nové smlouvy, které zaměstnancům zaručí zvýšení platů o 4,5 procenta.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru