Toshiba formát HD DVD vyvinula a je i vedoucím konsorcia firem, které jej podporují. Naopak autorem konkurenční technologie Blu-ray je jiná japonská společnost Sony. Válka formátů stála Toshibu nemalé peníze a podle NHK firma utrpí ztráty v řádu stovek milionů dolarů. Peníze bude muset vynaložit na ukončení výroby přehrávačů a rekordérů, s dalšími náklady je třeba počítat rovněž v souvislosti s uzavřením souvisejících činností. Sama Toshiba zatím k těmto informacím nevydala oficiální stanovisko.
Nynější válka formátů se často srovnává s podobným soupeřením ze začátku 80. let, kdy šlo o technologii záznamu na pásku. Nad tehdy mírně dokonalejší technologií Betamax zvítězila technologie VHS. Tehdy i dnes spory jen zpomalovaly vývoj, což je ale pochopitelné, protože v odvětví se budou časem točit miliardy dolarů, o které se především hrálo. Zřejmě poslední ránu Toshibě a formátu HD DVD zasadil americký řetězec Wal-Mart Stores. Ten v pátek uvedl, že postupně zastaví prodej přístrojů i disků s technologií HD DVD a zaměří se pouze na technologii Blu-ray. Totéž už dříve naznačil další vlivný řetězec Best Buy, technologii Blu-ray navíc preferuje i řada filmových studií. Toshiba podle japonských médií doprodá zařízení, které má na trhu, avšak do vývoje už nebude nic investovat.
Byznys
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběruTýden s technologiemi Otakara Schöna
Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna
Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa moderních technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru