nakupni-vozik-192-128.jpgMinulý rok byl pro obchodní řetězce nebývale úspěšný. Podle nových výsledků analytické společnosti Incoma Research se loňské tržby deseti největších obchodních řetězců vyšplhaly na 289,1 miliardy korun, což je o 31,3 miliardy více, než v roce 2006.

Desítka největších obchodů loni kontrolovala až 66 procent tuzemského trhu – oproti roku 2006 to znamená nárůst o tři procentní body.

"Velký podíl na tom měly i akvizice. Mezi ty větší a zásadnější například patří převzetí řetězce Delvita skupinou Rewe," řekl jednatel Incoma Research Tomáš Drtina.

Největší byl Schwarz

Největším obchodem za loňský rok se s tržbami 51,1 miliardy korun stala německá maloobchodní skupina Schwarz, která v Česku provozuje diskontní prodejny Lidl a hypermarkety Kaufland.

Druhé místo patří dvěma společnostem – Ahold, pod nějž patří Hypernova a supermarkety Albert a Tesco Stores Česká republika. Obě společnosti loni vykázaly shodné tržby ve výši 42 miliard korun.

Společnost Makro Cash&Carry loňskými tržbami 39,3 miliardy korun dosáhla až na „bramborovou“ medaili. Pátá byla skupina Rewe, která v Česku provozuje supermarkety Billa a diskontní prodejny Penny Market. Její loňské tržby přesáhly 30 miliard korun.

"Letošní rok bude pravděpodobně mírnější. Pokud neproběhne další větší akvizice, dá se očekávat, že růst tržeb bude v tomto roce menší," dodal Drtina.

Více ve čtvrtečním vydání Hospodářských novin.